Ofisi geleceğe hazır hale getirmek için bilinmesi gereken önemli şeyler

Ofis, işin geleceği için nasıl alakalı ve formda kalabilir? Accenture, Amazon Web Services ve KONE, pandemi sonrası gelişecek geleceğin ofisi için bir vizyon yarattı.

25 Mayıs, 2021

Ofisin gelişmesi için, esnek ve kişiselleştirilmiş üstün işbirliği deneyimleri sunan insan merkezli bir ortama dönüşmesi gerekecektir. Bu, yeni bir operasyonel model ve zihniyet değişimi gerektiriyor.

Ofisi Yeniden Tasarlamak üzerine yakın tarihli bir vizyon belgesi ve podcast bölümünde, ofisin çalışanlar, işverenler (kiracılar), bina sahipleri ve yöneticiler için yeni fırsatlar sunan bir yere nasıl dönüştürülebileceğini öngörüyoruz.

Bu vizyon belgesinden altı önemli çıkarım:

1. Ofisler bitmedi - ama dönüşmesi gerekiyor

Durağan bir varlık olmaktan çok, ofis, ister işbirliğini teşvik etmek, ister yeniliği teşvik etmek veya birlikte yaratmaya ilham vermek için olsun, kullanıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olan aktif bir kaynak haline gelmelidir. Ofis, kişiselleştirilmiş deneyimler sağlayan ve işbirliğini, yeniliği ve üretkenliği artıran benzersiz bir şeye dönüşmelidir. Bu deneyimler için Teknoloji önemli bir kolaylaştıcı olacaktır.

Geleceğin insan merkezli ofisi, hem çalışanlar hem de ziyaretçiler için son derece kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor.
Geleceğin insan merkezli ofisi, hem çalışanlar hem de ziyaretçiler için son derece kişiselleştirilmiş bir deneyim sunuyor.

2. Ortak bir amaçla birleşmiş, benzersiz ihtiyaçları olan çeşitli paydaşlar

Ofisin çeşitli paydaşları vardır, ancak hepsi ofis ekosistemi üzerindeki olumlu bir etkiden yararlanma konusunda birleşmiştir.

Çalışanlar, ihtiyaçlarına hizmet eden, işbirliği ve yenilik için bir platform görevi gören bir ofise gitmek için motive olurlar. Geleceğin ofisi, çalışanların amaçladıklarını buldukları ve ellerinden gelenin en iyisini yaptıkları insan merkezli bir ortam olacaktır.

Kiracılar, gelecekteki ofisi şirket kültürlerini beslemek, yetenekleri çekmek, elde tutmak ve işveren markalarını geliştirmek için esnek bir ağ platformu olarak görecekler. Tasarım ve akıllı ofis çözümleri aracılığıyla ofisin amacını yeniden tasarlamak, kiracıların hem işletmeleri hem de son kullanıcıları için en anlamlı çözümleri seçmelerine olanak tanır.

Bina sahipleri ve yöneticileri, alan kullanımı için en iyi çözümleri birlikte oluşturma ve yeni gelir fırsatlarını belirleme fırsatı sunan yeni modüler alanlar konusunda teşvik edilecek.

3. Kalıcı davranış değişiklikleri ofis ortamını COVID-19 öncesinin de ötesinde şekillendiriyor

Dört temel davranış değişikliğinin pandemi öncesinin ötesine geçmesini bekliyoruz. Bu belirleyiciler, gelecekteki ofislerin nasıl tasarlanacağını, inşa edileceğini ve işletileceğini şekillendirecek:

  • Sabit bir ofis konumundan birden fazla iş alanına geçiş
  • Çalışan sağlık ve esenlik çözümlerinin önceliklendirilmesi
  • Sürdürülebilirliği destekleyen çözümlerin kullanımının artırılması
  • Dijital araçların ve çalışma biçimlerinin benimsenmesinin artırılması
Kullanıcı deneyimi, geleceğin ofisinin merkezinde olacak ve insanların önemli olan şeylere odaklanmasına yardımcı olacak.
Kullanıcı deneyimi, geleceğin ofisinin merkezinde olacak ve insanların önemli olan şeylere odaklanmasına yardımcı olacak.

4. Yeniden tasarlanan ofis nasıl hayata geçirilebilir?

Vizyon belgemiz, yeniden tasarlanan ofisin hayata geçirileceği dört yolu araştırıyor

  • Kullanıcı deneyimini yeniden tanımlıyor: Kullanıcı deneyimi, tüm alanlar ve çözümlerle kullanıcıların önemli olana odaklanmasına yardımcı olan geleceğin ofisinin merkezinde olacak.
  • Mekanları yeniden tasarlama: Akıllı ve esnek mekanlar, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına göre tasarlanmış, amaca uygun ortamlar sağlamak için kendilerini sürekli olarak yenileyecektir.
  • Ofisi bir hizmet olarak yeniden icat etmek: Ofis, hem fiziksel bir alan hem de kullanıcıların kullandıkları ve en çok değer verdikleri şey için para ödediği bir hizmet ve inovasyon platformu olacak
  • Sürdürülebilirliği yeniden düşünmek: Sürdürülebilirlik, yalnızca kaynakların ve enerji tasarrufu olanaklarının daha sorumlu bir şekilde kullanılması yoluyla çevreyi iyileştirmekle ilgili değildir. Ayrıca, son kullanıcılar için hayatı daha iyi hale getirmeyi de içerir.
Ofis konseptinin yeniden keşfi, tüm paydaşlar için yeni fırsatlar sunabilir.
Ofis konseptinin yeniden keşfi, tüm paydaşlar için yeni fırsatlar sunabilir.

5. Her bina bu yeni talepleri karşılayabilir

Geleceğin ofisinin gerçeğe dönüşmesi için, hem yeni yeniliklerin yeni yapılara nasıl dahil edileceğini hem de mevcut gayrimenkul varlıklarının en son çözümlerden yararlanmak için nasıl güçlendirilebileceğini düşünmek önemlidir.

Bina sahiplerinin, mevcut ofis alanını gelecekteki ofislere uyarlamak için kilometre taşlarıyla dijital bir gündem belirlemesi gerekecek. Bu akıllı ve sürdürülebilir bina yönetim sistemlerini, akıllı insan erişimi çözümleri, enerji yönetimi, alan kullanımı ve kullanıcı deneyimi çözümlerinin yanı sıra bu ilgili sistemleri entegre eden bir platform.

6. Şimdi harekete geçme zamanı

Öngörülen kişiselleştirme ve uyarlanabilirlik düzeyi, ancak farklı çözüm sağlayıcıların birlikte çalıştığı sistemler arasında sorunsuz entegrasyon yoluyla mümkün olabilir. İşletmeler, geliştiriciler, mimarlar ve mühendisler, anlamlı bir değişiklik yaratmak ve ofise gitmeyi karşı konulmaz, ancak oldukça verimli ve sürdürülebilir bir deneyim haline getirmek için şimdi yeniden düşünmeli ve harekete geçmelidir.

WELCOME TO KONE!

Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?

Corporate site

Would you like to find out more about the solutions available in your area, including the local contact information, on your respective KONE website?

Your suggested website is

We couldn't determine a local website for you

Go to your suggested website