Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?
Corporate siteSektöründe bir lider olan KONE bir süredir bir yandan piyasa ve müşteri ihtiyaçlarındaki değişimlere ayak uydururken diğer yandan teknoloji bilgi birikimi ve iş çevikliğini bir araya getirmek için yoğun çaba sarf ederek dijitalleşmeye adapte oluyor. KONE’de Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Başkan (CIO) görevini yürüten Antti Koskelin, “Dijitalleşme, iş faaliyetlerimizin her alanında bir etkiye sahip ve bu çok ama çok heyecan verici bir şey,” diyor.
Bunun temel bir rekabet şartı haline geldiğini söyleyen Antti ayrıca şunları söylüyor: “Hızlı hareket ediyoruz. Başka seçenek var mı? Bir şey yapmadan durabilir miyiz? Hayır. En iyi insan akışı deneyimi (ve ayrıca en iyi performansa sahip saha hizmetleri) için en iyi asansör, yürüyen merdiven ve kapı seçeneklerine sahip olmak istiyorsak, bu noktaya hiçbir şey yapmadan ulaşamayız.”
"Bağlantıya sahip kabinler artık bir gerçek, tüketici hizmetleri geleneksel ekipmanlara ve bakım işine dahil ediliyor. KONE’deki iş faaliyetlerimizle birçok benzerlikler söz konusu.”
ÇOK GİDİLMEMİŞ BİR YOL
KONE’nin Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Başkanı da başarıya öncelikle son derece önemli beş alanın anlaşılmasıyla ulaşılabileceğine inanıyor.
“Dijitalleşmenin birinci bileşeni, bugün erişim kontrolü ve ayrıca asansörlere, kapılara ve akıllı telefonlara sensörlerin entegre edilmesiyle yaptığımız gibi sensör kullanımı yoluyla ekipmanları daha akıllı ve erişilebilir bir hale getirme kabiliyetidir.
“İkincisi, bağlanabilirliktir. Çünkü günümüz teknolojisiyle uzaktan arıza tespiti mümkün. Örneğin, her yıl binlerce asansörü birçok kez kontrol ediyoruz ve eğer asansörler uzaktan erişilebilir olsaydı ya da olası sorunlara dikkat çekebilselerdi, teknisyenlerimiz asansörlerin bulunduğu yerlere her zaman gitmek zorunda kalmazdı.
“Üçüncüsü veri depolamadır. Terabaytlarca depolama alanı çok ucuz. Bu da bizleri neredeyse sınırsız kapasite ve bulut teknolojileriyle bambaşka bir seviyeye taşıyor.
“Dördüncüsü mantıksal analizdir. Güçlü mantıksal analiz motorları ve algoritmalarıyla parametreleri ve verileri daha etkin bir şekilde inceleyebilir, örneğin kalabalık kentsel alanlarda İnsan Akışı deneyimini geliştirebiliriz.
“Son alan ise benim mobilizasyon dediğim diğer dört alanı bir araya getirme kabiliyetidir. KONE olarak bütün bunları saha servis teknisyenlerimize temin edebilirsek, müşterilerimiz için daha iyi hizmetler sunabilir ve bu cephede standardı yükseltebiliriz.”
ARTAN AZİM
Antti sözlerine şöyle devam ediyor, “Dijitalleşmede müşteri deneyimi ve kullanıcı katılımı son derece önemlidir. Dijital bir çağda tedarikçilerden beklenen hizmet düzeyi çok yüksek,”
CIO olarak Antti’nin bu bakış açısıyla gelecekte bu konularda bazı sıkıntıların olması muhtemel. Ancak önümüzdeki yıllarda bu, teknisyenler daha bakım-onarım yapılacak yere ulaşmadan KONE servis araçlarının arkasında yedek parçaların 3 boyutlu yazıcılardan “tam zamanında” üretilmesi imkanı anlamına gelebilir.
Dijitalleşme kesinlikle bir eğlence değeri veya ‘havalı’ faktörler sunuyor. Bu açık işletme değeri verimlilik sağlıyor ve ileride inanılmaz bir işletme değeri haline gelebilir. Ortaya çıkan kombinasyona paha biçilemez.