Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?
Corporate site“Sektörü altüst etmek istiyoruz,” diyor KONE’nin Yeni Hizmetler ve Çözümler Bölüm Başkanı Teppo Voutilainen. Voutilainen ve ekibinin görevi, bugün dahi var olmayan tamamen yeni iş alanları ve modellerini araştırmak.
Voutilainen büyük bir heyecanla şunları söylüyor: “Alışılmışın dışındaki şeylere bakıp inceleme ve yeniliğe yönelik yeni bir ortam yaratma iznine sahibiz.”
Bu coşku, KONE’nin yeniliğe yönelik yenilenmiş yaklaşımından kaynaklanıyor. Rekabet, dijitalleşme ve artan kentleşme, şirket için yepyeni fırsatlar ortaya çıkarıyor. Ve KONE de benzersiz çözümler sunmak ve kentsel yaşamın akışını geliştirmeye yönelik misyonunu yerine getirmek için bu potansiyelden mümkün olan en yüksek düzeyde fayda sağlamayı amaçlıyor.
"Bulut teknolojileri, daha hızlı ağlar, bilgisayar gücü ve sensör teknolojilerinin tümü kritik öneme sahip parçaları teşkil ediyor.”
İŞBİRLİĞİNE DAYALI BİR EKONOMİ KURMA
Şirket halen yeniliklere ivme kazandırılması amacına yönelik bir program yürütüyor. KONE, bünyesi dahilinde yeni bir Teknoloji ve Yenilik birimi kurmuş durumda. Bu birim hızla değişen teknoloji ortamının gereksinimlerine cevap vermek için KONE’nin Araştırma ve Geliştirme ve BT fonksiyonlarını bir araya getirecek.
Yeni birimin yöneticiliğini üstlenen Teknolojiden Sorumlu Başkan Tomio Pihkala, dijitalleşme ve dijitalleşmenin yol açtığı teknolojik değişimler konusunda son derece bilgili ve birikim sahibi. “Bulut teknolojileri, daha hızlı ağlar, bilgisayar gücü ve sensör teknolojilerinin tümü kritik öneme sahip parçaları teşkil ediyor,” diyor Pihkala.
Hepsi bu kadarla sınırlı değil. KONE ayrıca genç ve yenilikçi şirketlerin yoğun çalışmalarından da fayda sağlıyor.
“15 genç ve yenilikçi şirketin 48 saat boyunca çalışmaya davet edildiği Hackathon adı verilen program yazma yarışmaları düzenledik. Bu etkinliklerde yarışmacılara çözülmesi gereken problemleri sunuyoruz, onlar da bize çözüm fikirleri geliştiriyor,” diyor Pihkala.
İşbirliğine dayalı ekonomiden faydalanmak, KONE’nin yenilik stratejisinin bir parçasını teşkil ediyor.
Pihkala özellikle şu noktayı vurguluyor: “Ekosistemler ve ortaklıklar bir araya gelip bir ağ oluşturdukça yenilikler ortaya çıkacak. Aynı şekilde yenilikler, global ağlarda ve sektöre yol gösteren müşterilerle birlikte çalışarak da geliştirilecek.”
Voutilainen de KONE’nin stratejisini vurgulayarak Pihkala’nın sözlerini şu şekilde destekliyor: “Müşterilerimiz ve müşterilerle doğrudan temas halinde olan ön saflarımızla aktif ve açık diyaloglar içinde olmanın yanı sıra, Ar-Ge bölümümüz ile de çok yakın bir şekilde çalışacağız.”
YENİLİK FIRTINASINA HAZIRLANMAK
KONE halihazırda etkileyici bir yenilik geçmişine sahip. Şirket 2016 yılında dünyaca ünlü ekonomi dergisi Forbes tarafından Tesla, Amazon ve Apple gibi şirketlerle birlikte dünyanın ilk 50 yenilikçi şirketi arasında gösterildi.
KONE’nin geçmiş yenilikçilik referansları arasında 1996 yılında icat edilmiş olan makine dairesiz asansör çözümü MonoSpace ile birlikte, çok yüksek binalarda asansör kullanımına imkan sağlayan karbon fiber takviyeli hafif bir halat olan UltraRope™ halat teknolojisi bulunuyor. Çığır açan bu teknolojiler, sektördeki yenilik anlayışını yeniden tanımlamış durumda.
Ancak hiçbir şey olduğu gibi kalmıyor. Piyasa dinamikleri ve teknolojilerde meydana gelen değişim, şirketin büyümek için yeni alanlardan yararlanmasını gerektiriyor. Bu nedenle KONE geçmiş başarılarla övünüp durmak yerine, gelecekte de teknolojik gelişmelerin ön cephesinde olmayı temin etmek istiyor.
“Kendimizi yeni fırsatlar denizine daldırmamız gerekiyor,” diyor Pihkala. KONE açısından bu, yeni fikirlerin geliştirilmesi amacına yönelik olarak yaklaşık 60,000 çalışanını kendi kişisel ve profesyonel becerilerini kullanmaları konusunda teşvik etme anlamına geliyor.
Tutkuları belirli coğrafyalarla sınırlı olmayan Pihkala, “Ülkelerden birçok güzel ortaklık teklifleri almaya başladık, ancak çok daha büyük bir dalga görmek istiyorum. Silikon Vadisinden, Güney Hindistan’dan ve Shanghai’den faydalanmamız gerekiyor,” diyor.
GURURLA BAŞKA YERDE BULUNDU
Peki yeniliğin riskleri, maliyetleri ve sonuçları dengelenebilir mi – bir yandan yenilikler gerçekleştirirken diğer yandan risklerden kaçınabilir misiniz?
“Yenilik denge ile ilgili bir şey değildir. Denge mevcut durumu temsil ederken, yenilik ise bu mevcut duruma meydan okuma anlamına gelir. Riskler her zaman olacaktır, ancak bu, bu risklerin niteliğinin anlaşılması ve öncelikleriniz ile yatırımlarınızın buna uyumlu hale getirilmesi meselesidir,” diyor İskandinavya bölgesinde önde gelen yenilik danışmanlığı şirketi Arthur D. Little’ın Gothenburg’daki ofisinin yöneticisi Daniel Roos.
Roos, Ar-Ge’ye milyarlarca dolar yatırım yapan ancak başarısızlık korkusu nedeniyle gerçek anlamda yenilikler getiremeyen bir otomotiv şirketi örneğini veriyor. “Yapabilecek hiçbir şeyinizin olmadığı belirli birtakım riskler mevcut, ancak bu şirket bunları göz ardı etmeye çalıştı. Risklere ve başarısızlıklara müsamaha gösterilmedi ve bu da bir tıkanıklığa dönüştü. Kendilerine yaratıcı fikirlerin tekrar akmaya başlamasını sağlamak için riskleri belirleme ve değerlendirmelerine yönelik yeni bir yol geliştirmelerinde yardımcı olduk.”
Dijitalleşme durunu değiştirirken, organizasyonlar da ‘burada icat edilmedi’ anlayışından her geçen gün daha fazla ‘gururla başka yerde bulundu’ anlayışına geçiş yapıyor.
“Yeni bir alana giriş yaptığınızda yeni becerilere sahip olmanız gerekir. Bazen buna ulaşmanın en kısa yolu açık yeniliktir. Başarılı şirketler gittikçe daha fazla açık yenilik ekosistemlerini benimsemeye başlıyor,” diyor Roos.
Roos konuyla ilgili olarak ayrıca şunları söylüyor: “Yenilik değişimin itici gücüdür ve önümüzdeki yıllarda meydana gelecek değişimin en önemli itici gücü olacaktır. Bir yenilik kültürünün benimsenmesi, şirketlere rakiplerine karşı avantaj sağlar ve rekabette öne geçmelerine yardımcı olur. Ancak, kültür hepçildir; kahvaltıda her şeyi siler süpürür. Kötü veya mükemmel bir kültür, yenilik performansının hem sebebi hem de sonucudur.”